Friday, March 2, 2012

Tahinli Cevizli Çörek

Ne güzel şeydir mutfakta olmak renk renk sebze ve meyvelerle oynaşmak.Eline yüzüne bulaşan un ile hamur yoğurmak,açmak,pişirmek.Fırından yayılan kokuyu duymak.Hazırladığınız her ne ise onun pişmesini beklemek sabırsızlanmak ne güzeldir.Mutfak benim evdeki en sevdiğim yerdir.Sadece yemek pişirmek için değil.Oldum bittim mutfakta oturmayı severim.Orada edilen sohbetler daha sıcak ve samimi,içilen kahveler daha lezzetli gelir.

Nedense orada kurulan göz teması daha hakikidir bana göre.Her evin bereket durağıdır mutfak.Annem hep tembih eder sabah mutfağa besmelesiz girme diye.

Yorgun olduğumda dinlenmek,sinirli olduğumda sakinleşmek,sevinçli ve mutlu olduğumda paylaşmak için girerim mutfağa.Radyomu açar kendime göre bir müzik seçer koyulurum işime.

Hangi ruh haliyle girersem gireyim mutlu çıkarım oradan,çıktığımda evimi saran kokular içime huzur verir.

Bu çöreğin kokusu da öyle bir huzur vermişti ruhuma inşallah sizlerede verir o huzuru taaa içinizde hissedersiniz

Malzemeler






  • 250 gr teremyağ (oda sıcaklığında)





  • 1 su bardağı yoğurt





  • 1 paket kabartma tozu





  • 3 adet yumurta





  • un





  • ceviz





  • tahin





  • toz şeker




Yapılışı




Margarini,yoğurdu,yumurtayı kabartma tozunu derin bir kaba koyup azar azar un ekleyerek yoğurun ta ki kulak memesi kıvamında hamur elde edinceye kadar.Hamuru ben 6 parçaya böldüm ama isterseniz daha küçük parçalar halinde küçük çörekler de yapabilirsiniz.Böldüğüm parçaları unladığım tezgahta açabildiğim kadar ince açıp üzerlerine hiç boş yer kalmayacak şekilde tahinle kapladım irice dövdüğüm cevizleri yaydım biraz da toz şeker sepeledim.Eğer çok tatlı olmasını isterseniz şeker miktarını fazla tutabilirsiniz ben daha çok tahin tadını almak istediğim için şekeri az tuttum.Sonra hamurunuzu bir uçtan başlayarak rulo haline getirin ve kendi etrafında dolayın.Altı parça hamur içinde aynı işlemi uygulayın.Üzerine yumurta sarısı sürüp bolca susam serpip 180 derecede çok kurutmadan altı ve üstü kızarana kadar pişirin.




Emin olun aldığınız koku içinizi ısıtacak afiyet olsun




Eviniz ve içiniz huzurla dolsun.....................


Tavsiye ettigimiz konular ve siteler : orgu plakasi ile yapilmis degisik motifler ve yapilislari 13 ay cicekleri

No comments:

Post a Comment